Статево виховувати чи розбещувати дітей?
Вийшов новий випуск програми КАБІНЕТ ЕКСПЕРТІВ. Говоримо про “Секс у школі”. Гість у студії: Святослава Федорець – заступник директора Асоціації сексологів та сексотерапевтів України, психолог.
Сучасна культура стала сексуально перенасиченою. Питання сексуальності набули характеру буденних розмов. З реформою освіти в Україні, чимало громадських об’єднань та окремих батьків заговорили про необхідність викладання у загальноосвітній школі модулю з сексуальної освіти дітей та підлітків. В контексті цього, почали з’являтися т.зв. сертифіковані “секс-педагоги”. Вони й рушили у школи із наміром навчати дітей сексуальності.
Святослава Федорець, на початку програми наголосила, що маємо науково підходити до питання сексуальної освіти. Цей блок знань є частиною широкого поняття про статеве виховання. А тому не може бути відірваним від суті своєї. Ми маємо зрозуміти, що вести дискусію про сексуальне виховання дітей потрібно і правильно. Але, визначитися з інструментарієм і формами донесення інформації, відповідно до вікових особливостей дитини та строго в рамках програмних основ.
На цей час, система дошкільної та шкільної освіти не має затвердженої МОН програм з сексуального виховання. Асоціація сексологів і сексотерапевтів працює над розробкою проекту такої програми. Статеве виховання варто починати у дошкільному віці. До цього мають бути залучені не тільки діти, а й батьки та педагоги. Тобто весь соціум, який оточує дитину має транслювати спільне бачення щодо розвитку сексуальності. Помилково починати це робити у підлітковому віці.
Дивіться програму КАБІНЕТ ЕКСПЕРТІВ “Про секс у школі”:
Для розвитку дитини велике значення має сім’я, в якій вона виховується і ті сценарії, які дитині транслюються. Та поведінка батьків, яку бачать діти в сім’ї буде впливати на їх подальше життя. В процесі психосексуального розвитку дитини їй важливо спостерігати приклади гетеросексуальних відносин, аби у дитини формувалося уявлення про фемінність (жіночність) і маскулінність (мужність). Штучні спроби вирівняти статі є невиправданими, тому що відмінності, які існують між статями є природними. Саме в сім’ї формуютья поведінокові зразки статевої моделі поведінки дитини. Прояви поваги батьків один до одного, поцілунки, обійми – допомагають дитині сформувати модель сексуальних відносин. Але базисом виступають, по-перше, емоційна близькість батьків, їхні моральні чесноти, а вже потім сексуальність. Побудова довірливих стосунків дитини з батьками – як частина сімейного статевого виховання – допомагає дітям вчасно отримати інформацію про розвиток своєї сексуальності та її межі. Дитина не народжується з чітким усвідомленням статевої орієнтації. Тому саме батьки мають відповідальність допомогти дитині зрозуміти свою стать. Усвідомлення незворотності власної статі у дитини відбувається до 5 років. Існує загрозлива тенденція, яку транслюють ідеологи гендерного різноманіття, пропонуючи дитині самій визначитися в цьому питанні. Це згубно впливає на статеву поведінку та ідентифікацію у дітей.
У віці 5-7 років, у дітей відбувається «формування статевої ідентичності». Звичайно, тут є великий вплив соціуму, те, що транслюють батьки та мікросоціальне середовище. Після 5-7 років більшу роль починає відігравати саме соціальний вплив та психосоціальний. В тому числі і ті соціальні ролі батьків, які дитина бачить під час виховання. Оскільки порушення чи зміщення ролей в сім’ї призводить до викривлення розвитку дитини і можуть формуватися певні проблеми які потім будуть позначатися на тому, чи зможе ця дитина, ставши дорослою утворити пару, створити сім’ю, яка буде спроможною проіснувати тривалий час.
Вік після 13 років. Дітей цікавить фізіологія, виникають питання про сексуальність. Що робити батькам чи педагогам? У цьому віці батьки складають екзамен на те, чи вдалося їм збудувати довірливі стосунки зі своєю дитиною. Якщо дитина соромиться спитати у батьків про сексуальність – цесвідчить про відстань у довірі. Відчуття безпеки у стосунках дитини з батьками, визначає правильно побудоване сексуальне виховання змалку. Статеве виховання підлітків, це не просто розмови про секс, а перш за все гармонійний розвиток особистості. Розвиток через розуміння цінності свого життя, свого репродуктивного здоров”я, уміння будувати гармонійні відносини з протилежною статтю та приймати усвідомлені рішення відносно свого сексуального життя тощо.
Впровадження програми статевого виховання має бути підтримано на державному рівні. Статеве виховання, орієнтоване на парність, на сімейні цінності, яке буде враховувати єдність біологічного, психологічного і соціального, без відриву одного від іншого. Для того, щоб діти могли одержувати методично правильну інформацію, яка не носить характеру сексуалізації підлітків, як це відбувається зараз. Таким чином ми можемо запобігти впровадженню небезпечних тенденцій гендерно-нейтрального виховання.
Дивіться більше у програмі КАБІНЕТ ЕКСПЕРТІВ “Про секс у школі” на каналі у YouTube.
Підписуйтеся на канал Кабінету експертів!
Щоб першими отримувати перевірену інформацію та компетентні експертні коментарі, підпишіться на наші офіційні канали у Viber та Telegram