Де пролягає межа втручання держави у справи сім’ї? Андрій Яценко в КАБІНЕТІ ЕКСПЕРТІВ

Експертиза
31.03.2021
Де пролягає межа втручання держави у справи сім’ї? Андрій Яценко в КАБІНЕТІ ЕКСПЕРТІВ

Вийшов новий випуск програми КАБІНЕТ ЕКСПЕРТІВ. Тема: “Дискримінація батьків триває”. Гість у студії: Андрій Яценко, голова Національного конгресу батьків України, резидент Кабінету експертів. Ведучий: Руслан Кухарчук, голова руху “Всі разом!”

Політика держави по захисту прав дітей здобула ознак дискримінації прав батьків і сімей загалом. Прикладів неоднозначної поведінки держави щодо батьків можна навести безліч. Взяти хоча б те, що в умовах карантинних обмежень, у школи перестали пускати батьків. При цьому вхід сторонніх осіб: фотографів, сторонніх працівників тощо – дозволяється. Батьки обмежені у праві проконтролювать умови навчання дитини, дотримання безпекових гарантій перебування дитини. Нещодавно у Херсоні стався кричущий випадок. Державні органи опіки відвідали багатодітну сім’ю, в якій виховується 8 дітей. Було встановлено, що одній дитині не вистачає подушки на ліжку. І замість надання допомоги цій родині, було прийняте рішення про вилучення всіх дітей з родини з подальшим їхнім розподілом у державні інтернатні заклади. Кричуща ситуація: приїхала служба у справах дітей, поліція – батьків тримають, діти порозбіглися по посадках, щоб їх силоміць не забрали з родини. Батьки трудящі, діти ходять до школи, про сім’ю тільки добра рекомендація від сусідів. До справи захисту прав цієї родини долучилися одразу декілька громадських організацій. Цей випадок був переданий до суду. В результаті декілька високопосадовців втратили свої посади, а дітей повернули до батьків. Права дітей і батьків дуже тісно переплітені. Тому, часом вако визначити чиї права були порушені в тому чи іншому випадку. Батьків, які піклуються про своїх дітей чи самих дітей, які люблять своїх батьків і не уявляють свого життя поза своєю родиною. Концепція прав дитини поза родиною стала базовою у сучасних українських школах. Просувається споживацьке ставлення дітей до своїх батьків. Наприклад, а чи дають вам батьки кишенькові гроші для витрат, чи карають вдома? Відповіді на такі маніпулятивні питання можуть стати об’єктивною підставою для прискіпливого вивчення родинних справ тієї чи іншої дитини. Але справжні мотиви, почасти полягають у встановленні ідеологічного контролю над сім’ями.

Дивіться повний випуск програми КАБІНЕТ ЕКСПЕРТІВ: “Дискримінація батьків триває”:

Де проходить межа доцільного втручання держави у справи сім’ї? Це питання мало вивчене. І аж ніяк не висвітлюється у ВНЗ при підготовці педагогічних чи соціальних працівників. Навпаки, чимало грантових організацій проводять тренінгові навчання по забезпеченню і дотриманню прав дитини, де фахівців навчають працювати проти родини. І це є частиною ідеологічного замовлення у напряму дискримінації прав батьків. Держава не може без батьків виховати дитину. Це і є межа.

В Україні бракує мережі позашкільних закладів: спортивні гуртки, музичні, художні школи тощо. А це ж базові установи, в яких дитина знаходить власну самореалізацію. Почасти завдячуючи саме таким установам діти визначаються з майбутньою професією. Весь світ ставить у пріоритет навчання дітей – саме розвиток творчих здібностей. А це відбувається саме поза школою. Дитина, яка захоплена творчістю, буде вести здоровий спосіб життя, успішно соціалізуватися і інтегруватися в соціум активною його частиною.

Окремо, варто зупинитися на необхідності створення умов для подорожей дітей внутрі країни. Такі програми мають бути забезпечені за державний кошт. Мандрівки регіонами України духовно збагатить дітей, подарує чимало цікавих знайомств, допоможе презентувати свою творчість і знайти однодумців для спільного розвитку.

Вплив гаджетів на дітей має велике значення. Батьки мають опікуватися цією проблемою, якщо виховують здорову і розумну дитину. У Сполучених Штатах Америки, чим елітніше школа – тим суворіші правили щодо користування гаджетами під час навчання. Повна заборона мобільних пристроїв у школі, встановлення спеціальних іменних сейфів для їхнього зберігання і контроль адміністрації цього процесу – нагальна потреба кожної школи. Зранку прийшла дитина до школи – поклала свій телефон у сейф і тільки після завершення уроків може забрати його і користуватися поза межами своєї школи.

Як батькам сприяти інтеграції предметів духовно-морального спрямування у навчально-виховний процес?
1. Бути прикладом гармонійних відносин у своїй сім’ї.
2. Гуртувати батьків класу чи паралелі навколо необхідності вивчати предмети духовно-морального спрямування.
3.Ініціювати перед адміністрацією школи викладання у класі бажаного предмета духовно-морального спрямування.

Нагадаємо, що Кабінет експертів руху “Всі разом!”– формація лідерів, управлінців і галузевих експертів, які генерують нові ідеї і реалізують найкращі рішення для державних трансформацій і суспільних перетворень. Ми створили цей канал для того, щоб комунікувати з вами про головне та актуальне, що відбувається в Україні. Нестандартний погляд на соціально-політичні, економічні та культурні процеси в Україні, обговорення проєктів готових рішень, актуальні коментарі про головне тощо.

Підписуйтеся на наш канал!
Будьте завжди в курсі!