Рух “Всі разом!” засуджує “антисектантські” ініціативи нардепа Третьякової
У Комітеті з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Верховної Ради України розробляється законопроект про діяльність релігійних організацій. Про це повідомила народний депутат України Галина Третьякова. Вона вважає, що ухвалення подібного закону має протидіяти злочинній діяльності так званих «релігійних сект».
Такі заяви викликають гострі занепокоєння експертів-релігієзнавців, представників церков і релігійних організацій. Чинне законодавство України в галузі свободи віросповідання визнано найкращим на пострадянському просторі. І не потребує перегляду. Стаття 35 Конституції України чітко визначає право кожного громадянина на свободу світогляду і віросповідання, усуває поділ між віруючими, надає кожному рівні права та можливості, формує культуру віротерпимості, а відтак – забезпечує взаєморозуміння, спокій та злагоду в суспільстві – усуває міжрелігійне протистояння. Закон України «Про свободу совісті та релігійні організації» створив сталу систему балансів у взаємодії церков із владою. Він забезпечує паритет у цих відносинах і право церков вільно розвиватися та здійснювати статутну діяльність в Україні. Норми цього Закону створили ефективні механізми функціонування церковних інститутів – довівши це на практиці.
Державній контроль за реалізацією законодавства України про релігійні організації здійснюють місцеві органи влади. А загальну відповідальність за здійснення державної політики щодо релігії та віруючих покладено на Державну службу України з етнополітики та свободи совісті. Моніторинг законодавства щодо порушення рівноправності громадян залежно від ставлення до релігії (ст. 66 КК України) та за перешкоджання відправленню релігійних обрядів (якщо вони не порушують громадського порядку і не супроводжуються замахом на права громадян (ст. 139 КК України) – передбачає кримінальну відповідальність.
Для чого переписувати чинне законодавство про свободу совісті та віросповідання? А чи не для того, щоб утворити механізми авторитарного стилю взаємодії з релігійними спільнотами? Хто визначатиме критерії, по яким релігійна спільнота буде визначатися «сектою»? Подібні законодавчі ініціативи були впроваджені авторитарних сусідніх країн. Там влада закріпила одну конф Але Україна поліконфесійна та багатокультурна країна. В умовах вільного і демократичного суспільства такі ініціативи небезпечні та недопустимі.
Наголошуємо на тому, що цей законопроект, в разі його ухвалення, неодмінно спричинить:
– порушення паритету та етики партнерства держави і церкви;
– збурить низку громадянських конфліктів на релігійному грунті;
– стимулюватиме поширенню «мови ворожнечі» та стигматизації релігійних спільнот у суспільстві;
– суттєво вдарить по репутації української влади, як такої, що обмежує фундаментальні права віруючих громадян і впроваджує авторитарні норми впливу на релігійні спільноти.
Враховуючи вищезазначене, слід категорично відмовитися від подібних законодавчих ініціатив.
Громадянський рух “Всі разом!”
Щоб першими отримувати перевірену інформацію та компетентні експертні коментарі, підпишіться на наші офіційні канали у Viber та Telegram