Інакша освіта. Сухомлинський, Макаренко, Ушинський – інтеграція чеснот в освітній процес. Віталій Хромець у Кабінет експертів

Експертиза
11.09.2024
Інакша освіта. Сухомлинський, Макаренко, Ушинський – інтеграція чеснот в освітній процес. Віталій Хромець у Кабінет експертів

«Для того, щоб бути людяним потрібно докладати фантастичну кількість зусиль» – сказав Віталій Хромець, доктор філософських наук, координатор освіти “Інакша освіта” та резидент Кабінету експертів у новому випуску. Про видатну педагогіку, її видатних класиків та що таке інакша освіта говоримо у новому випуску програми Кабінет експертів.

«Щоб ми сформували людяну людину, потрібно щоб освітнє середовище школи культивувало зразки людяності. А що таке зразки людяності, це те, що ми називаємо чеснотами (якостями, які практикуємо у житті). Наприклад: мудрість, мужність, чесність, принциповість, віра, любов», – говорить експерт.

Визначили, що означає термін «інакша освіта», і в чому в даному випадку різниця зі словом «інша». Віталій Хромець пояснює: «Інакша освіта – означає відтворення певних елементів освіти, яка вже колись була. Термін «інакша» не обов’язково означає щось нове. Це те добре, що вже було колись відпрацьоване і може бути повернене до теперішнього часу».

Також додає, що у суспільстві повинні плекати «людське у людині». На його думку, саме завдяки освіті людина буде ставати людяною. Водночас виокремили чому концепція та перелік цінностей «Нової української школи» не відповідає історичному гуманізму, який спершу фактично закладався у Біблії.

Крім того, під час бесіди згадали про п’ятнадцять видатних класиків педагогіки, серед яких є три українці. А саме Антон Макаренко, Василь Сухомлинський та Костянтин Ушинський. Зокрема експерт підкреслив на фундаментальних внесках Антона Макаренка у педагогіку. Він довів, що можна здійснювати перевиховання підлітків та вернути їх у суспільство, без повернення у кримінальне минуле. Натомість Сухомлинський був членом комуністичної партії та мав купу премій. Тому за формальними ознаками його можна вважати легітимованим радянською владою. «Але він чітко писав, що і педагогіка, і освітня практика має бути контекстуалізована у національну українську традицію», – додає Віталій Хромець.

Детальніше у відео про інакшу освіту та Сухомлинського, Макаренка і Ушинського. Як інтегрувати чесноти в освітній процес?

Нагадаємо, що Кабінет експертів – це аналітичний центр руху “Всі разом!”. Його резиденти генерують нові ідеї і реалізують найкращі рішення для державних трансформацій і суспільних перетворень. Щотижня ютуб-канал Кабінету експертів публікує свіжі аналітичні прогнози профільних галузевих експертів. Кожний коментар, інтерв’ю чи тематична програма, які представлені на нашому каналі, провокують широкий дискурс і суспільний резонанс. Нестандартний погляд на соціально-політичні, економічні та культурні процеси в Україні, обговорення проектів готових рішень, актуальні коментарі про головне тощо. Тільки тут концентруються авторитетні думки найкращих експертів України.

Щоб першими отримувати перевірену інформацію та компетентні експертні коментарі, підпишіться на наші офіційні канали у Viber та Telegram