громадянський рух

Чому проект Закону № 0931 щодо протидії дискримінації загрожує основоположним правам людини

Експертний коментар Громадської організації «Громадянський рух «Всі разом!»

ЗАВАНТАЖИТИ ЗРАЗОК ЗВЕРНЕННЯ ДО НАРОДНИХ ДЕПУТАТІВ

Автори проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері запобігання та протидії дискримінації із правом Європейського Союзу) пропонують внести зміни:

  • до Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні»,
  • уточнити термінологічний апарат,
  • до Кодексу України про адміністративні правопорушення,
  • до Кримінального кодексу України,
  • розширити повноваження Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.

Запропоновані зміни передбачають значне розширення термінологічного апарату, використовуючи поняття: «віктимізація», «підбурювання до дискримінації», «пособництво в дискримінації», «множинна дискримінація», «дискримінація за асоціацією». Звертаємо увагу, що зазначені поняття суттєво відрізняються від вже діючих термінів у кримінально-правових науках. З метою попередження виникнення правових колізій, вважаємо, що  розширення запропонованого термінологічного апарату  значно ускладнить правозастосовну практику судових та правоохоронних органів.

Даним Проектом пропонується встановити відповідальність за порушення законодавства про запобігання та протидію дискримінації, доповнивши Кодекс України про адміністративні правопорушення. Звертаємо увагу на те, що чинним Законом «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» вже передбачені цивільна, адміністративна та кримінальна відповідальність, а саме стаття 15 декларує відповідальність осіб, винних в порушенні вимог законодавства про запобігання та протидію дискримінації. Вважаємо, що перелік ознак, за якими особа може бути притягнена до відповідальності є вичерпним, а його розширення недоцільним. Більш того, викладення норми у такій спосіб не враховує вимог пункту 22 статті 92 Конституції України, відповідно до якої, зокрема діяння, які є злочинами, адміністративними або дисциплінарними правопорушеннями та відповідальність за них визначаються виключно законами України.

У проекті пропонується значне розширення повноважень Уповноваженого Верховної Ради з прав людини. У Пояснювальній записці зазначено: «надати Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини повноваження щодо видання за результатами розгляду звернень осіб та/або груп осіб з питань дискримінації обов’язкові для виконання вимоги (приписи) щодо усунення порушень законодавства у сфері запобігання та протидії дискримінації». Нагадаємо, що стаття 55 Конституції України гарантує право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Крім того, безпосереднє застосування заходів примусу, не випливає з правового статусу Уповноваженого. З огляду на правовий статус Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, який обумовлює спеціальні форми та способи реалізації ним своїх повноважень щодо здійснення парламентського контролю за додержанням конституційних прав і свобод людини та громадянина, наділення його таким повноваженням не випливає з його конституційної функції як органу парламентського контролю.

Таким чином, пропозиція щодо надання Омбудсмену право складати адміністративні протоколи і видавати приписи, обов’язкові для виконання не відповідають нормам чинного законодавства.

Законопроект найближчим часом розглядатиме Комітет Верховної Ради України з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій у Донецькій, Луганській областях та Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, національних меншин і міжнаціональних відносин. Нагадаємо, що проект був внесений на розгляд Верховної Ради ще 20 листопада 2015 року.

У підсумку зазначаємо наступне: якщо парламент проголосує законопроект № 0931 про внесення змін до деяких законодавчих актів України в запропонованій редакції, то свобода вираження думки та слова, свобода світогляду та політичної діяльності  опиняться під загрозою ліквідації.

ЗАВАНТАЖИТИ ЗРАЗОК ЗВЕРНЕННЯ ДО НАРОДНИХ ДЕПУТАТІВ

Запрошуємо надіслати лист-звернення НАРОДНИМ ДЕПУТАТАМ.

 

Про статеве виховання — для сотень старшокласників Хуста
23.01.2020

20-21 січня у Хусті, що на Закарпатті, пройшов семінар на тему «Статеве виховання учнів і проблематика ЛГБТ». Організувало подію Управління культури, молоді і спорту Хустської міської ради за підтримки міського голови Володимира Кащука.

Понад 300 народних депутатів об’єдналися задля захисту інституту сім’ї
18.01.2020

17 січня 2020 року у Верховній Раді України ІХ скликання було створено міжфракційне депутатське об’єднання «Цінності. Гідність. Родина». Членами першого у 2020 році міжфракційного депутатського обєднання стали понад 300 народних депутатів України. Співголовами було обрано Святослава Юраша («Слуга народу»), Олега Волошина (ОПЗЖ), Сергія Таруту («Батьківщина»), Михайла Бондара («Європейська солідарність»), Ірину Констанкевич («За майбутнє»), Олександра Ковальова…

Рух «Всі разом!» змінює свій візуальний стиль
28.12.2019

Громадська організація «Громадянський рух «Всі разом!» у нове десятиліття входить у новому візуальному стилі. Оновлене зображення логотипу, шрифтове написання і основні кольори.

У КМДА ВІДБУВСЯ КРУГЛИЙ СТІЛ «СІМ’Я ТА ДІТИ: КИЇВСЬКА СТРАТЕГІЯ 2020»
20.12.2019

Круглий стіл «Сім’я та діти: київська стратегія 2020» відбувся 19 грудня у Київській міській державній адміністрації. Захід був присвячений захисту інтересів інституції сім’ї, дитинства, батьківства, материнства на території міста Київ. До участі у заході запрошено органи влади та органи місцевого самоврядування, науковці, журналісти, освітяни, представники громадськості, в тому числі дитячих і молодіжних організацій.

ВІДБУЛОСЯ ПЕРШЕ ЗАСІДАННЯ ГРОМАДСЬКОЇ РАДИ ПРИ КОМІТЕТІ ВЕРХОВНОЇ РАДИ З ПИТАНЬ ГУМАНІТАРНОЇ ТА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ
13.12.2019

13 грудня відбулося перше засідання Громадської ради при Комітеті Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики.  До складу Громадської ради, що наліковує сто двадцять осіб, увійшли представники національного сімейного руху «Всі разом!» та Громадської спілки «Всеукраїнський Собор».

У Києві відбувся Глобальний Лідерський Саміт
09.12.2019

У Києві відбувся дводенний Глобальний Лідерський Саміт. Близько 400 учасників зі всієї України та з-за кордону відвідали найбільшу в світі християнську подію в сфері лідерства. 12 промов від найавторитетніших спікерів світового рівня, яскрава шоу-програма та надихаючі життєві історії лідерів, вплив яких приніс надію та зміни цілим містам. Подія, яка спорядила лідерів і управлінців інструментами творення…

РЕЗОЛЮЦІЯ КРУГЛОГО СТОЛУ «СІМ’Я ТА ДІТИ: КИЇВСЬКА СТРАТЕГІЯ 2020»
20.12.2019

РЕЗОЛЮЦІЯ КРУГЛОГО СТОЛУ «СІМ’Я ТА ДІТИ: КИЇВСЬКА СТРАТЕГІЯ 2020» (м. Київ, 19 грудня 2019 р.)   Ми, учасники круглого столу, дійшли згоди, що Київська стратегія розвитку та підтримки інституту сім’ї повинна відповідати конституційному принципу відповідальності перед Богом, нинішнім та прийдешніми поколіннями, а також будуватися на засадах суспільної моралі та традиційних для України християнських цінностях.

Що не так у Стратегії розвитку молодіжної політики до 2030 року?
29.11.2019

Міністерство культури, молоді та спорту презентувало для обговорення проект Стратегії розвитку молодіжної політики України до 2030 року (далі – Стратегія). Громадська організація «Громадянський рух «Всі разом!» зробила експертний аналіз документу. Також Рух надіслав Міністерству свої зауваження та пропозиції щодо державної стратегії у сфері розвитку молодіжної політики. Разом із тим, маємо констатувати, що проект Стратегії містить…

Чому проект Закону № 0931 щодо протидії дискримінації загрожує основоположним правам людини
13.11.2019

Експертний коментар Громадської організації «Громадянський рух «Всі разом!» ЗАВАНТАЖИТИ ЗРАЗОК ЗВЕРНЕННЯ ДО НАРОДНИХ ДЕПУТАТІВ Автори проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері запобігання та протидії дискримінації із правом Європейського Союзу) пропонують внести зміни: до Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», уточнити термінологічний апарат,…

ДОРОЖНЯ КАРТА РЕАЛІЗАЦІЇ ПЕРШОЧЕРГОВИХ ЗАВДАНЬ В СІМЕЙНІЙ ПОЛІТИЦІ, ОСВІТІ ТА ІНФОРМАЦІЙНІЙ БЕЗПЕЦІ
07.10.2019

З огляду на нерозривний зв’язок з історико-культурним надбанням і національною християнською традицією, з метою збереження української самобутності та формуванням вільного, демократичного, висококультурного та морального суспільства в Україні, необхідним є забезпечення на законодавчому рівні охорони та захисту духовних, моральних і культурних цінностей українського народу, серед яких людина як найвища соціальна цінність, її честь та гідність, сім’я,…

ЛІКАРІ ОБУРЮЮТЬСЯ МАРИХУАНОВИМ ЛЕГАЛАЙЗОМ: ПРЯМА МОВА
03.06.2019

Останнім часом в країні розгорнулася кампанія просування ініціативи легалізації канабісу в медичних цілях та наукових досліджень. Нагадаємо, що  в Україні діє кримінальна відповідальність за обіг наркотичних засобів, зокрема канабісу. Маємо приклад низки країн, які легалізували коноплі для своїх громадян.

ЛЕГАЛАЙЗ КАНАБІСУ: ПРО ЩО ГОВОРЯТЬ ЕКСПЕРТИ?
30.05.2019

Комітет Верховної ради України з прав людини і міжнаціональних відносин 15 травня одноголосно підтримав та подав на реєстрацію законопроект «Про легалізацію використання марихуани в медичних цілях». Щоб розібратися в суті цього питання, ми звернулися до фахівців. Ми вивчили їхню думку. Пропонуємо і вам визначатися.

Харків, 2 червня, сімейна хода