Скарга на Офіс Президента: петиції проти легалізації одностатевих партнерств не оприлюднено

Експертиза
04.04.2023
Скарга на Офіс Президента: петиції проти легалізації одностатевих партнерств не оприлюднено

Від початку реєстрації законопроєкту про цивільні партнерства (№ 9103), організація «Всі разом!» розпочала активно відслідковувати ситуацію та робити конкретні дії: листи з рішеннями місцевих рад проти легалізації одностатевих партнерств у Комітети Верховної Ради та МінЮст.

Починаючи з 21 березня 2023 року, юристом Денисом Гриценком була подана петиція. Наступна петиція створена 24 березня, оскільки першу не оприлюднили та не надійшло ніякої відповіді. Після подання другої петиції, відразу надійшла відповідь від офіційного інтернет-представництва Президента України. У листі говорилось, що оприлюднення поданих електронних петицій не здійснювалось, оскільки питання, які ініціатор Денис порушив у петиціях, не відносяться до повноважень Президента України. Проте в той же день, на сайті петицій офіційного інтернет-представництва Президента України опублікували петицію  – «Прийняти законопроєкт про реєстровані цивільні партнерства незважаючи на протести очільників релігійних організацій. Права людини понад усе!».

Ініціатор створив третю петицію щодо законопроєкту № 9103,  29 березня 2023 року, яку теж не опублікували. Тобто, можна вважати, що в офісі Президента завелася ідеологічно вмотивована людина, яка чинить штучні перепони громадянам, діє всупереч принципу рівних можливостей та підставляє такими діями Президента України.

Денис Гриценко, 30 березня написав скаргу спрямовану до Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. У змісті все чітко пояснив, додав фактаж у вигляді знімків екрану листів та тексти усіх петицій.

Організація “Всі разом!” з дозволу автора петицій публікує скаргу на офіційне інтернет-представництво Президента України, яку було написано після декількох відмов.

“13 березня 2023 року мені стало відомо про те, що деякі народні депутати внесли до Верховної Ради України законопроєкт за № 9103 «Про інститут реєстрованих партнерств». В пояснювальній записці до законопроєкту № 9103 в якості обґрунтування необхідності його прийняття зазначається про наявність електронної петиції, опублікованої 03.06.2022 р. на веб-сайті Президента України, яку підтримало понад 25 тисяч громадян, з проханням невідкладно забезпечити законодавчу можливість реєстрації сімейних стосунків особами однієї статі (№ 22/144562-еп; назва петиції «Легалізація одностатевих шлюбів» – https://petition.president.gov.ua/petition/144562).

Так, щоб довести народним обранцям, що більшість українців проти легалізації одностатевих шлюбів в Україні, 21 березня 2023 року мною було створено спочатку електронну петицію Президенту України під назвою «Недопущення легалізації одностатевих шлюбів та повернення законопроєкту № 9103 його автору», а потім, з причини того, що вказану петицію не оприлюднили у передбачений законом строк, 24 березня 2023 року я створив електронну петицію з аналогічним змістом.

На жаль, відразу після створення другої петиції, від офіційного інтернет-представництва Президента України мені надійшла відповідь, що оприлюднення моїх електронних петицій не здійснювалось, оскільки питання які я порушую в своїх петиціях, не належать до повноважень Президента України, визначених в ст. 106 Конституції України.

При цьому, варто зазначити, що приблизно 99% петицій, в тому числі, і електронна петиція за № 22/144562-еп «Легалізація одностатевих шлюбів», яка на відміну від моїх петицій, була оприлюднена та розглянута, не належить до повноважень Президента України, але це не стало підставою для того, щоб відмовляти в їх оприлюдненні.

29 березня 2023 року мною було створено третю петицію з іншим змістом та з обґрунтуванням того, що питання, які висвітлюються в моїй петиції безпосередньо відносяться до повноважень Президента України, визначених в ст. 106 Конституції України.

30 березня 2023 року від офіційного інтернет-представництва Президента України мені надійшла відповідь, з якої вбачається, що оприлюднення моєї електронної петиції не здійснювалось, оскільки її текст посягає на права і свободи людини.

30 березня 2023 року мною було створено четверту петицію з виключенням з її змісту прохання внести до Верховної Ради України як невідкладний, законопроект про внесення змін до Кримінального кодексу України, яким передбачити кримінальну відповідальність за пропаганду в будь-якій формі гомосексуалізму та ідеологій ЛГБТ-спільноти.

30 березня 2023 року від офіційного інтернет-представництва Президента України мені надійшла відповідь, з якої вбачається, що оприлюднення моєї електронної петиції не здійснювалось, оскільки її текст посягає на права і свободи людини.

При цьому, варто зазначити, що протягом останнього тижня офіційне інтернет-представництво Президента України оприлюднило 3 електронних петицій з проханням підтримати законопроект № 9103 та легалізувати одностатеві шлюби, а саме:

 – електронну петицію під назвою: «За реєстровані партнерства для одностатевих і різностатевих пар, на підтримку законопроекту № 9103 «Про інститут реєстрованих партнерств», створену Жеруха П.Ю. 28.03.2023 р. (https://petition.president.gov.ua/petition/185864);

 – електронну петицію під назвою: «Права українців», створену 27.03.2023 р. Булавіною Ю.В. з текстом: «Надати українцям право на одностатеві шлюби» (https://petition.president.gov.ua/petition/185378);

 – електронну петицію під назвою: «Прийняти законопроект про реєстровані цивільні партнерства незважаючи на протести очільників релігійних організацій. Права людини понад усе!», створену 24.03.2023 р. Апреловим В.А. (https://petition.president.gov.ua/petition/185104).

Таким чином, електронні петиції на підтримку легалізації одностатевих шлюбів (реєстрованого партнерства) офіційне інтернет-представництво Президента України оприлюднює без проблем, а електронні петиції на захист сімейних цінностей, української нації, її історичної свідомості, традицій і культури, як передбачено ст. 11 Конституцією України – не оприлюднює?

Фактично мене позбавляють права висловити свою думку! І я впевнений, що це не позиція Президента України, а свавілля деяких посадовців, про дії яких Президенту України навіть невідомо!

Також, мені дуже прикро, що під час війни, коли країна воює за збереження своєї незалежності, територіальної цілісності та своїх сімей, ми повинні ще боротись за збереження інституту традиційної сім’ї, яка зараз під ударом!

В таких діях осіб, відповідальних за оприлюднення електронних петицій вбачається склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 7 ст. 2123 КУпАП, в якій зазначається, що за незаконну відмову у прийнятті та розгляді звернення, інше порушення Закону України “Про звернення громадян” передбачена адміністративна відповідальність у вигляді накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

В статті 231 Закону України «Про звернення громадян» зазначається, зокрема, що:

– громадяни можуть звернутися до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування з електронними петиціями через офіційний веб-сайт органу, якому вона адресована, або веб-сайт громадського об’єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронної петиції;

– електронна петиція не може містити заклики до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганду війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, заклики до вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини;

– електронна петиція оприлюднюється на офіційному веб-сайті відповідно Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування або на веб-сайті громадського об’єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронних петицій, протягом двох робочих днів з дня надсилання її автором (ініціатором);

– якщо електронна петиція містить клопотання про її розгляд на парламентських слуханнях у Верховній Раді України або громадських слуханнях відповідної територіальної громади, автор (ініціатор) петиції має право представити електронну петицію на таких слуханнях. У такому разі строк розгляду електронної петиції продовжується на строк, необхідний для проведення відповідних слухань.

В даному випадку, по-перше, навіть якщо мої перші дві петиції і не стосувались повноважень Президента України, це не було підставою для того, щоб їх не оприлюднювати, а по-друге, третя та четверта петиції, створені мною, жодним чином на права і свободу людини не посягали.

Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Таким чином, на мій погляд є очевидним, що хтось з офіційного інтернет-представництва Президента України лобіює інтереси ЛГБТ-спільноти та дозволяє собі порушувати ст. 40 Конституції України та нехтувати нормами Закону України «Про звернення громадян».

Відповідно до п. 8-1 ч. 1 ст. 255 КУпАП у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218 – 221 цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені особи секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або представники Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (статті 188-39188-40212-3 (крім порушень права на інформацію відповідно до Закону України “Про адвокатуру та адвокатську діяльність”).

Враховуючи вищевикладене, керуючись п. 8-1 ч. 1 ст. 255 КУпАП, прошу:

Встановити працівників офіційного інтернет-представництва Президента України, які винні у порушенні ст. 231 Закону України «Про звернення громадян», яке полягає у не оприлюдненні моїх петицій від 21, 24, 29, 30 березня 2023 року, та притягти винних осіб до адміністративної відповідальності, склавши на них протоколи про адміністративне правопорушення за ст. 2123 КУпАП (по кожному факту не оприлюднення петиції) та передавши матеріали про адміністративне правопорушення до суду.”

Денис Гриценко, ініціатор петицій, юрист. 

 

Читайте детально про петиції:  ОФІЦІЙНЕ ІНТЕРНЕТ-ПРЕДСТАВНИЦТВО ПРЕЗИДЕНТА БЛОКУЄ ПЕТИЦІЇ НА ЗАХИСТ СІМЕЙНИХ ЦІННОСТЕЙ І ОПРИЛЮДНЮЄ ПЕТИЦІЇ НА ПІДТРИМКУ ОДНОСТАТЕВИХ ПАРТНЕРСТВ 

Профільна стаття Руслана Кухарчука: «ОДНОСТАТЕВІ ПАРТНЕРСТВА»: ПОВНИЙ РОЗТИН ЗАКОНОПРОЄКТУ №9103 І ЙОГО ШОКУЮЧИЙ ЗМІСТ

Щоб першими отримувати перевірену інформацію та компетентні експертні коментарі, підпишіться на наші офіційні канали у Viber та Telegram