Квотами по професіоналізму! Премію «Оскар» даватимуть за симпатії до ЛГБТ

Експертиза
10.09.2020
Квотами по професіоналізму! Премію «Оскар» даватимуть за симпатії до ЛГБТ

Американська кіноакадемія мистецтв ввела кілька критеріїв, виходячи з яких буде відбуватися відбір в номінацію на кращий фільм. Про це повідомляється на її офіційному сайті.

У зверненні кіноакадемії зазначено, що фільми повинні відповідати принаймні двом з чотирьох критеріїв. Головний герой або персонаж другого плану повинен представляти одну з етнічних груп, серед яких — афроамериканці, азіати, латиноамериканці та інші. Не менше 30% акторського складу фільму мають бути представлені жінками, етнічними представниками, членами ЛГБТ-спільноти або людьми з обмеженими можливостями. Аналогічні критерії стосуються стажистів, дистриб’юторів або керівників рекламних кампаній. Сюжет фільму має стосуватися расових, гендерних, а також проблем людей з обмеженими можливостями. Нові правила наберуть чинність, починаючи з вручення кінопремії в 2024 році. У той же час, у 2022 і 2023 роках фільми мають негласно відповідати вищезгаданим критеріям.  Кабінет експертів зібрав ексклюзивні коментарі від профільних спеціалістів про нові правила встановлені Американською кіноакадемією мистецтв щодо здобуття премії «Оскар».

Денис Кондюк, декан факультету Української Євангельської Теологічної Семінарії:
«Оскар» вже досить давно, як і багато інших кінопремій та фестивалів, просуває певні цінності і акценти. В останні роки навіть були непогано представлені теми, які вони намагаються закріпити зараз через жорсткіші вимоги. Наприклад, минулорічні переможці «Зелена книга», «Богемська рапсодія», «Рома», «Чорна пантера», «Чорний куклускланівець», «Людина павук: Навколо всесвіту» — всі підіймають «потрібні» теми. Але зараз, це рішення спровокує штучні персонажі і сюжетні лінії для того, щоб  провести кінострічку в конкурсну програму. На тлі стрімкого росту впливу стрімінгових платформ, квотування свідчить швидше про кризу «ідентичності» самої премії, і намагання залишатись актуальною через посилення політичного виміру.»

Олександра Ходаковська, аналітик Кабінету експертів:
«Голлівуд завжди був ідеологічно заангажованим явищем від моменту заснування, а в їхніх стрічках завжди були наявні певні «квоти» від лобістських груп, як наприклад тютюнових кампаній і так далі. Наразі, через голівудські фільми просувається порядок денний щодо маріхуани, адже легальні в США дистриб’ютори домовляються про «маркетингову видимість» маріхуани в кадрі з кінокомпаніями, а також з передовими модними будинками та групами «опініон-мейкерів». Це відкрита інформація і подібні інструменти особливо не приховуються, тож немає чому дивуватись щодо расово-гендерних квот. Фільми мас-маркету завжди були майданчиком для подібних замовлень.»

Олег Хома, історик європейської філософії, професор:
«Чесно кажучи, «Оскар» за найкращий фільм і раніше не був гарантією «найкращості». І тепер, на тлі анонсованого впровадження канонів «капреалізму».  Буде цікаво поспостерігати, наскільки швидко авторитет цієї премії впаде до величин, близьких до нуля. Чи розрахунок на те, що у 2024 «новий дивний світ» настане і по цей бік екрану?

Принаймні, є привід згадати старі добрі постулати соціалістичного реалізму соціалістичного. І Жданов такий молодий, і його виступ 1934 року — ніби не історія, а просто стрім з вечірки кіноакадеміків: «правдивость и историческая конкретность художественного изображения должны сочетаться с задачей идейной переделки и воспитания трудящихся людей в духе социализма. Такой метод художественной литературы и литературной критики есть то, что мы называем методом социалистического реализма. Наша советская литература не боится обвинений в тенденциозности. Да, советская литература тенденциозна, ибо нет и не может быть в эпоху классовой борьбы литературы не классовой, не тенденциозной, якобы аполитичной». Залишається згадати, що панування соцреалізму виявлялося відносно стерпним завдяки анекдотам.  Пора згадувати старе  добре, що ще не забулося.»

Матеріал підготував Роман Аблязов, Кабінет експертів.